Digitale transformatie begint met de digital mindset van de directie

Weet je dat een digitale transformatie nodig is om in te kunnen spelen op de snel veranderende omgeving? Wil je weten hoe je de medewerkers het beste meekrijgt in deze verandering? Wil je digital first leren denken van iemand die moeilijke technologie uit kan leggen in begrijpelijke taal?
Met de komst van social media, smartphones en innovatieve technologieën als robotisering, internet of things, mixed reality en big data zijn mensen zich anders gaan gedragen.

De bekende “oude” manier van marketing, communicatie en reclame werkt niet meer. Steeds meer organisaties gaan een digitale transformatie door om duurzaam concurrentievoordeel te behouden. Dat begint met de digital mind-set van de directie. Goede inspiratiesessies, workshops en 1:1 digital coaching helpt bedrijven sneller te transformeren en beter voorbereid te zijn op toekomstige veranderingen. Mijn aanbod van strategisch denken gecombineerd met 18 jaar praktijkervaring is daarbij uniek.

Persoonlijk op strategisch niveau

In een persoonlijk lesprogramma leer je in korte tijd hoe je digital marketing, content en social media inzet op strategisch niveau. Samen bekijken we welke kennis nodig is om de bedrijfsvoering te optimaliseren.

En hoe je personal branding in kan zetten om je bedrijfsimago te versterken. Een van mijn grote klanten zei laatst: “ iedere CEO zou dit moeten doen.”

Waarom? Wat is de: "What’s in it for me?"

  • Het is leuk om iets nieuws te leren 
  • Je krijgt onafhankelijk advies van een digital first expert met 17 jaar ervaring
  • Door een digital mind-set kun je kosten besparen, meer omzet genereren en de customer experience optimaliseren.
  • Het is gemakkelijk, je krijgt een opleiding op maat
  • Kijkje in de keuken: inzicht in relevante cases uit de praktijk
  • Je uitstraling als thought leader, reputatie en het vertrouwen in je merk verbeteren

Werkwijze

Tijdens een intakegesprek bepalen we samen waar de kennisbehoefte ligt en wat de onderwerpen voor de coaching sessies worden. Daarna maak ik een opleidingsplan. Ik adviseer maandelijks minimaal 1,5 uur te reserveren voor de sessie zodat we ook daadwerkelijk voortgang boeken. 

Onderzoek rol CEO als succesfactor

Onderdeel van de digital coaching is personal branding van de CEO via social media. Uit onderzoek blijkt dat goed gebruik van social media bijdraagt aan een gezonde bedrijfsvoering en digitale transformatie. Lees dit onderzoek over de rol van de CEO als succesfactor.