Wil jij thought leadership claimen en je reputatie en betrouwbaarheid vergroten? Dat kan door slimme inzet van social media

Weet je niet hoe je social media in kunt zetten voor personal branding en heb je het gevoel dat je niet up-to-date bent? Wil je geen omzet mislopen omdat je niet weet hoe je (potentiële) klanten via social media bereikt? Of dat je goede ideeën afkeurt omdat je niet precies begrijpt hoe social media werkt?
Uit onderzoek blijkt dat social media een grote rol speelt in de ontwikkeling van though leadership, reputatie en vertrouwen. De rol van de CEO en hoe deze zich via social media profileert is daarin cruciaal.
De meeste directeuren gebruiken de mogelijkheden van social media echter onvoldoende en laten daarmee grote kansen liggen. Logisch, want als 40+er zijn ze meestal niet opgegroeid met digital en social media en onbekend maakt onbemind.
Speciaal voor die groep geef ik social media coaching. Samen bekijken we op strategisch niveau welke kennis nodig is om de bedrijfsvoering te optimaliseren. En hoe je personal branding in kan zetten om je bedrijfsimago te versterken. Een van mijn grote klanten zei laatst: “ iedere CEO zou dit moeten doen.”

Waarom? Wat is de: "What’s in it for me?"

  • Het is leuk om iets nieuws te leren 
  • Je krijgt onafhankelijk advies van een digital first expert met 18 jaar ervaring
  • Door een digital mind-set kun je kosten besparen, meer omzet genereren en de customer experience optimaliseren.
  • Het is gemakkelijk, je krijgt een opleiding op maat
  • Kijkje in de keuken: inzicht in relevante cases uit de praktijk
  • Je uitstraling als thought leader, reputatie en het vertrouwen in je merk verbeteren

Werkwijze

Tijdens een intakegesprek bepalen we samen waar de kennisbehoefte ligt en wat de onderwerpen voor de coaching sessies worden. Daarna maak ik een opleidingsplan. Ik adviseer maandelijks minimaal 1,5 uur te reserveren voor de sessie zodat we ook daadwerkelijk voortgang boeken.

Onderzoek rol CEO als succesfactor

Onderdeel van de digital coaching is personal branding van de CEO via social media. Uit onderzoek blijkt dat goed gebruik van social media bijdraagt aan een gezonde bedrijfsvoering en digitale transformatie. Lees dit onderzoek over de rol van de CEO als succesfactor.